دوستداران ماهی اسکار

معرفی راهکارهای نگهداری بهینه از ماهی اسکار در آکواریوم

دوستداران ماهی اسکار

معرفی راهکارهای نگهداری بهینه از ماهی اسکار در آکواریوم

جنگ و دعوای اسکارها

اگر شما تازه کار هستید ، و به تازگی اسکار( ها ) را خریداری نموده اید ، جنگیدنشان با یکدیگر برایتان صحنه جالبی نیست و البته که صحنه های دلخراشی نیز ممکن است ببینید .

 مثلا پاره شدن یا نبودن بخشی از پوست آنها . این صدمات برای بیش از یک اسکار کاملا قابل پیش بینی است اما اگر شما فقط یک اسکار را نگهداری می کنید ، روزهایی را خواهید دید که خود را به دیواره های تانک می کوبد و گویی قصد جدال با شما را دارد . ولی در حقیقت او انعکاس خودش در شیشه تانک را دیده و وی را به این شیوه دعوت به مبارزه می کند !
مبارزه بخشی از زندگی اسکارهاست . به روش های مختلفی مبارزه می کنند . یکدیگر را هول می دهند . با دهان باز به عقب دورخیز کرده و ناگهان به حریف ضربه می زنند . اما یک از روش های معمول مبارزه ، قفل " فک " یا همان قفل " لب " هاست .
هر اسکاری که بیش از 2 اینچ باشد ، به خوبی از این شیوه مبارزه می تواند استفاده کند . بعضی اوقات برای زورآزمایی حریف اینکار را انجام می دهند . اگر با این صحنه مواجه شدید ، نگران نباشید . کاملا طبیعی است .
خیلی ها از دیدن این صحنه وحشت زده می شوند و سعی می کنند آنها را جدا کنند . اکیدا توصیه می کنم که دخالت نکنید و فقط به آن چیزی که در حال رخ دادن است مشاهده نمایید . اگر به این نتیجه رسیدید که جراحت وارده بسیار جدی است ، با احتمال ناسازگاری اسکارها ، تا بهبود کامل ، آنها را در 2 تانک جدا نگهداری نموده سپس اسکار ضعیف تر را در بازار با یک اسکار دیگر جایگزین نمایید .
به جنسیت اسکارها دقت کنید .
دیده شده که اسکار اقدام به قتل همنوع خود در تانک خانگی نماید اما این مطلب اصلا طبیعی نیست و احتمالش بسیار ضعیف است . اسکارها به طور معمول برای مدت زمان طولانی می توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و مبارزه بخشی از زندگی آنهاست .
قفل فک ، هل دادن به اطراف تانک و سایر روشها ، می توانند نشانه هایی از دوران آمادگی برای بارداری باشند . خیلی ها از دیدن این تحرکات هیجان زده می شوند . چرا که امیدوارند اسکارهایشان وارد دوره بارداری شده اند . اما برای تازه کارها ، تشخیص این امر تا زمان بزرگ شدن لوله تناسلی ماده و تخمریزی قابل تشخیص نیست . به مرور نشانه های مبارزه های قبل دوره بارداری را بوسیله تجربه از طریق مشاهده مکرر اسکارها می آموزید .
اما این مبارزه های قبل بارداری به مصدومیت شدید منجر نمی شود . نهایتا تکه کوچکی از پوست جدا می شود . بهرحال شما شرایط تانک خود را همیشه در حالت مناسب نگهدارید که این امر به بهبود سریع آنها کمک می کند .
اگر قلدری یک اسکار نسبت به دیگری را مشاهده می کنید ، آگاه باشید که او بدنبال قلمروی خویش است و سعی دارد مزاحم متجاوز را از قلمروی خود بیرون کند . این بخشی از طبیعت اسکارهاست . جابجایی نسبی دکور تانک ، می تواند این مشکل را تا حدودی حل کند . چرا که شما مرزهای نشانه گذاری شده را جابجا نموده اید و اسکار قادر به تشخیص قلمروی قبلی خود نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد